شیشه هواپیما از چند لایه بسیار قوی ساخته شده است که بسیار محکم و سخت است ، جنس شیشه های هواپیما از چند مدل ساخته میشود ، یکی از این مدل ها مدل Back Up Structure است که در بخش مسافران تعبیه شده است که از دو شیشه تلقی مانند و سیلیکونی همراه با یک لایه جذب کننده نور خورشید در داخل شیشه استفاده  میشود و فضای خالی بین شیشه ها نیز به دلیل تحت فشار بودن کابین با فضای ازاد داخل کابین در ارتباط است.

شیشه های بخش مسافران هواپیما  قابلیت جذب امواج uv  را ندارند مگر تا درجه 30 که این امر به خاطر سایه بان و پوشش های خاصی است که به صورت کشویی در قسمت بالای شیشه تعبیه شده ، در پنجره های سمت خلبان و کمک خلبان  شیشه ها به صورت Redundant  به همراه 3 الی 5 لایه مقاوتی از جنس شیشه و اکرلیک و کربن و پلاستیک و...ساخته شده است که به دلیل Limited  بودن لایه های اول و دوم وقتی جسمی از خارج به این شیشه ها برخورد کند خورد و پودر نخواهد شد و فقط و فقط ترک خواهد خورد که دلیل این انفاق لایه های پلاستیک و چسبی است که در لایه های 1 و 2 این شیشه ها به کار رفته است.یکی از مهم ترین قسمت های ساخت شیشه قسمت خلبان کاهش اشعه uv خورشید است ، این نوع شیشه از روش 2 قطب غیر همسان و غیر هم نام یا همان Polaized  استفاده میگردد که با همین روش میتوان با کمترین کاهش شفافیت ، نور خورشید را کاهش دهیم. این علم باعث شده تا 99% اشعه خورشید را گرفته و مستقیم برگرداند.

 

شیشه کابین خلبان

شیشه مسافران